Kultura

Chiara Ferragni – od blogerki do jednej z najbardziej wpływowych kobiet w branży mody

Fenomen Chiary Ferragni do dziś może zadziwiać i mimo ze w Polsce nie jest aż tak popularna, na świecie to prawdziwa królowa mody. Przez kilka lat zbudowała jedną z najbardziej wiodących marek świata, a jej osoba była nawet tematem studiów na amerykańskim Harvardzie. Mimo dwójki małych dzieci Włoszka nie zwalnia tempa, które narzuciła sobie już kilka lat temu.

Ferragni urodziła się 7 maja 1987 r. jako córka Marco Ferragniego, lombardzkiego dentysty i mającej sycylijskie korzenie pisarki Mariny Di Guardo. Chiara ma dwie młodsze siostry – Francescę Ferragni i Valentinę Ferragni. Francesca pracuje jako dentystka, z kolei Valentina interesuje się aranżacją wnętrz i ma na swoim koncie dyplom z komunikacji i reklamy. Chiara studiowała prawo na Uniwersytecie Bocconi ale ostatecznie nie ukończyła studiów.

Jej kariera rozpoczęła się w październiku 2009 roku, kiedy to stworzyła blog o modzie The Blonde Salad, mający być czymś w rodzaju pamiętnika. Chiara opowiadała w nim o swoim życiu i pokazywała swoje stylizacje. W naturalny sposób blog stał się kopalnią stylowych inspiracji dla milionów kobiet najpierw we Włoszech, a później na całym świecie. W 2010 roku stworzyła pierwszą autorską linię butów, Chiara Ferragni Collection.

Dziś The Blonde Salad to efekt pracy kilkunastu osób, zatrudnionych i nadzorowanych przez Chiarę jako dyrektor kreatywną całego przedsięwzięcia. To również sklep internetowy, zajmujący się sprzedażą kolekcji ubrań, butów i akcesoriów z charakterystycznym motywem oka, zaprojektowanych przez blogerkę, do tego portal modowo lifestylowy z inspirującymi artykułami, relacjami z pokazów mody, opisami najnowszych trendów i zdjęciami.

Kariera

W 2011 roku Chiara Ferragni została przez „The New York Magazine” uznana za jedną z największych gwiazd street style’u i za „Blogger of The Moment” przez „Teen Vogue”. To sprawiło, że liczba użytkowników czytających The Blonde Salad niesamowicie wzrosła. Równie dużą popularnością zaczął cieszyć się jej profil na Instagramie, który zyskał prawie 20 milionów followersów z całego świata.

W 2013 roku Chiara wydała poradnik pt. „The Blonde Salad”, a w 2014 roku wystąpiła gościnnie jako jurorka w programie telewizyjnym „Project Runway”. Stworzyła również własną linię butów, dzięki której jej działalność biznesowa w 2015 roku przyniosła zysk 6 mln euro. W ciągu następnych kilku lat Ferragni została globalną ambasadorką marki kosmetycznej Pantene i doczekała się własnej lalki Barbie wykonanej przez firmę Mattel. 

We wrześniu 2017 roku Ferragni, na łamach amerykańskiego czasopisma „Forbes”, została sklasyfikowana na 1. pozycji w zestawieniu najbardziej wpływowych influencerów branży modowej.

W 2015 roku jej blog i linia butów Chiara Ferragni Collection stały się tematem studium przypadku w amerykańskiej szkole zarządzania Harvard Business School, zaintrygowanej fenomenem stworzenia przez nią prawdziwego imperium. 

Na początku kwietnia tego roku Chiara zasiadła w zarządzie Tod’s. „Wiedza Ferragni o świecie młodych ludzi z pewnością będzie niezwykle cenna” podkreślił w oświadczeniu założyciel i prezes firmy Tod’s, Diego Della Valle. Chiara , miałaa pomóc poszerzyć klientelę marki oraz dotrzeć do młodszego pokolenia. Będzie też wspierać projekty solidarnościowe. Już samo jej zatrudnienie sprawiło, że akcje Tod’s wzrosły o 12,1%. 

Królewski Ślub

Ferragni założyła blog ze swoim ówczesnym partnerem Riccardo Pozzolim. Choć rozstali się kilka lat temu, nadal są przyjaciółmi i współpracownikami, a w życiu Chiary pojawiła się nowa miłość – włoski raper Fedez. Mężczyzna oświadczył się w 2017 roku podczas swojego koncertu w Weronie, kilka miesięcy później para podzieliła się informacją o ciąży Chiary, a w marcu 2018 roku na świecie pojawił się mały Leone. W niedługim czasie blogerka i raper stanęli na ślubnym kobiercu.

1 września Chiara Ferragni i Fedez wzięli ślub na Sycylii w ratuszu Palazzo Ducezio z XIX wieku w miejscowości Noto. 

Oczywiście najwięcej emocji wzbudzał strój panny młodej. Chiara miała nie jedną a trzy suknie od marki Dior.Wybór brandu nie powinien nikogo dziwić, Włoszka od dawna współpracuje z marką. Kreacje zaprojektowała Maria Grazia Chiuri, dyrektor kreatywna francuskiej marki. Pierwsza  suknie miała koronkową górę, jednolity dół i tren. Kolejne suknia na spódnicy miała wyhaftowane teksty z piosenki Fedeza, którą napisał dla Chiary oraz ich symbole (np. oko, sercem lew i pies). Co ciekawe, wystarczyło zdjąć spódnicę, a suknia  przedstawiła trzeci look z krótką spódniczką. Wykonanie obu modeli zajęło ponad 1600 godzin i zużyto prawie 400 metrów tiulu. Jak się potem okazało, badania pokazały, że suknia ślubna Ferragni była popularniejsza niż kreacja Meghan Markle. Platforma analityczna Launchmetrics obliczyła jaki wpływ miały posty pary (Chiarę Ferragni śledzi 14,6 mln osób, za to Fedeza 6,6 mln) oraz gości publikowane na instagramie. Łącznie uzyskano 67 milionów interakcji (komentarze, posty, stories), co daje 36 mln$ wpływów.Dior zgarnął za to darmową reklamę o wartości 5,2 mln$.

Zresztą dziennikarze stwierdzili, że ceremonia Chiary i Fedeza przebiła zaślubiny księcia Harry’ego i Meghan Markle i została okrzyknięta ślubem 2018 roku.  Włoskie media równie chętnie obliczyły cenę za bajeczny ślub pary. Wspomniane kreacje marki Dior kosztowały 420 tys. $, czyli ponad 1,5 mln zł. Za wynajęcie hotelu Dimora Delle Balze para zapłaciła prawie 300 tys. $ (1,1 mln zł). Cena atrakcji? 145 tys. $ (ok. 540 tys. zł). Zarezerwowano również przelot liniami Alitalia z Mediolanu do Katanii dla 150 osób. Rachunek wystawiono na sumę 27 tys. $ (ok. 101 tys. zł). Za kwiaty Ferrgni zapłaciła 5 tys.$ (ok. 18,6 tys. zł). W sumie Chiara i Fedez wydali 897 tys. $ (3,4 mln zł).

Para posiada dwójkę dzieci, 3 letniego Leona oraz 1,5mc Vittorię

Ewaluacja stylu

Pierwsze zdjęcia Chiary, jakie publikowała w sieci, pokazują, że stylu można się nauczyć. Początkowo blogerce brakowało nieco wyczucia. Przesadzała z solarium, nakładała za ciemny podkład, miała za bardzo rozjaśnione włosy, a oczy obrysowywała niezdarnie czarną kreską. Jak sama przyznaje w wielu wywiadach, wtedy nie potrafiła się w ogóle malować – smoky eye było dla niej czarną magią, dlatego makijażu uczyła się od koleżanki, która zajmowała się nim zawodowo. Ferragni miała też upodobanie do bardzo wysokich szpilek i włoskiego przepychu: złote zdobienia i cętki dominują w jej pierwszych stylizacjach. Nie można pominąć także jej słabości do czarnych kryjących rajstop, które namiętnie łączyła z krótkimi szortami, spódniczkami i minisukienkami.

W 2011 roku nadal nosiła jasne blond włosy, ale jej stylizacje zaczęły być bardziej przemyślane. W 2012 Chiara nieco przyciemnia włosy i sama śmieje się, że nie może zmienić zupełnie ich koloru przez nazwę bloga. Zaczęła także cenić naturalność, na jej powiekach nie było już śladu po dawnych kreskach. Ubierała się także coraz swobodniej – szpilki czasami zamieniała na płaskie skórzane botki czy białe sneakersy. W 2013 roku coraz częściej zależało jej na tym, by wyglądać „modnie” bardziej niż „sexy„. Inspirowała się streetwearem: pastelowe płaszcze porzuciła na rzecz parek z futrem, do których zakładała tenisówki i mokasyny.

W kolejnych latach to Chiara wyznaczała styl, którym inspirowały się nawet wielkie domy mody.

Zdjęcia: theblondsald.com, instagram/chiaraferragni

Udostępnij
Tag:
Polska GO
Komentarze: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Więcej z: Kultura
Zobacz wszystkie wpisy »

Eurowizja 2021: Występ Brzozowskiego zagrożony? Powodem koronawirus

Czy Rafał Brzozowski wystąpi na Eurowizji? W polskiej delegacji na tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji stwierdzono zakażenie koronawirusem – poinformował w...
Chiara Ferragni

Chiara Ferragni – od blogerki do jednej z najbardziej wpływowych kobiet w branży mody

Fenomen Chiary Ferragni do dziś może zadziwiać i mimo ze w Polsce nie jest aż tak popularna, na świecie to...

Rick and Morty powracają z 5 sezonem. 21 czerwca na HBO GO

źródło: Adult Swim Po roku oczekiwania, Rick And Morty powracają z nowym sezonem. Nadchodzą zmiany, od teraz tylko na HBO...
olympia dukakis

Zmarła zdobywczyni Oscara

​W wieku 89 lat zmarła w sobotę w Nowym Jorku Olympia Dukakis, amerykańska aktorka greckiego pochodzenia, laureatka Oscara za rolę...
  • 18 maja 2021, 15:47
    Przeważnie pochmurnie
    15°C
    odczuwalna: 12°C
    aktualne ciśnienie: 1010 mb
    wilgotność: 82%
    prędkość wiatru: 29 km/h W
    Wiatr w porywach: 29 km/h
    UV-Index: 1
    wschód słońca: 04:36
    zachód słońca: 20:29
     
  • Popularne wyszukiwania

    0
      0
      Koszyk
      Koszyk jest pustyWróć do sklepu